Przejdź do informacji o dostępności Przejdź do strony głównej Przeskocz do menu Przeskocz za menu Przeskocz do głównej treści Przejdź do mapy strony

Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Promocji

p.o. Dyrektora Departamentu: Monika Wiejaczka

Sekretariat Kultury i Dziedzictwa Narodowego:
ul. Racławicka 56, Kraków 
5 piętro (budynek B), pokój 552 
Opis lokalizacji 
tel. + 48 12 63 03 340
fax. + 48 12 63 03 341 
e-mail:
Adres do korespondencji
Urząd Marszałkowski 
Województwa Małopolskiego 
ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków

p.o. Zastępcy Dyrektora ds. Promocji: Edyta Mazur

Sekretariat Promocji:
ul. Zacisze 5, Kraków
parter, pokój 23
tel: +48 12 616 04 00
e-mail:
Adres do korespondencji: 
Urząd Marszałkowski 
Województwa Małopolskiego 
ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków

Departament Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Promocji:

  1. opracowuje i wdraża założenia rozwoju sektora kultury w regionie w oparciu o analizy i strategie,
  2. nadzoruje i kontroluje działalność regionalnych instytucji kultury, w stosunku do których Województwo pełni funkcję organizatora,
  3. realizuje program mecenatu Województwa w dziedzinie kultury i ochrony dziedzictwa kulturowego, w tym wspierania zadań prowadzonych przez instytucje i organizacje sektora kultury oraz podmioty działające na rzecz ochrony zabytków,
  4. prowadzi zadania i projekty wsparcia zjawisk w kulturze, twórczości i potencjałów kulturowych oraz promocji sektora kultury i dziedzictwa narodowego,
  5. koordynuje i organizuje wymianę kulturalną w ramach współpracy z regionami krajowymi i zagranicznymi,
  6. opracowuje zasady wspierania mniejszości narodowych i grup etnicznych w działalności kulturalnej,
  7. planuje, prowadzi i koordynuje zadania z zakresu marketingu Województwa, w tym wzmacniania marki regionu,
  8. koordynuje działania promocyjne realizowane przez Urząd, wojewódzkie samorządowe jednostki organizacyjne i wojewódzkie osoby prawne,
  9. koordynuje komunikację społeczną zarówno wewnątrz Urzędu, jak i komunikację z grupami docelowymi znajdującymi się w granicach i poza granicami administracyjnymi regionu,
  10. inicjuje partnerską współpracę w zakresie promocji regionu z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, podmiotami komercyjnymi oraz społecznymi,
  11. prowadzi i redaguje wojewódzki serwis internetowy,
  12. prowadzi badania marketingowe i ewaluacyjne.